Days of Nietzsche in Turin
کارگردان باید جسارت و بلندپروازی بسیاری داشته باشد که نقطۀ دید نیچه را برای فیلمش برگزیند. بااینحال، این جسارت در حد یک ایدۀ بلندپروازانه باقی میماند و درنهایت، تصاویری که به دست میدهد، چندان تأثیرگذار نیستند. این فیلم درواقع چیزی بیش از یک مقالۀ سینمایی نیست؛ بیدیالوگ، بیداستانپردازی، و صرفاً نگاهی گذرا به روزهای پایانی زندگی نیچه در تورین دارد ؛ همان روزهایی که به فروپاشی ذهنی و جنون او انجامید .
بااینهمه، یکی از معدود نقاط قوت فیلم، انتخاب روایتهایی از نوشتههای اوست، که گاه با تصاویر پیوند میخورند و لحظاتی قابلتحمل میسازند؛ وگرنه، چه در بازیگری و چه در سایر انتخابها، گمان نمیکنم فیلم زحمتی به خود داده باشد .
۲ از ۱۰.